Sådan skriver jeg mine tekster som generer 5-6 salg dagligt
Jun 02, 2024
Its true! Det er ikke hvad du siger, men hvordan du siger det 🤫
Der er forskel på blot at "informere", og så at få folk til at huske dine ord.. Altså virkelig have dine ord tatoveret på hornhinden, og hvor det er umuligt for dem at unsee it! 🫣
De tekster, som rammer os lige dér, hvor det skal. Lige dér, hvor du snakker direkte til denne ene person, og udtydeligt udpeger deres nuværende situation, og forklarer hvordan at DU kan hjælpe. Og hvorfor de bør handle nu, og ikke i morgen.
Når du har mestret denne del, vil du opleve at dine salg bliver langt langt nemmere.
#1 - Ud med de der tillægsord
Lad os tage et eksempel! Du er Social Media Manager, og har skrevet denne tekst (måske til en caption?)
"Er du også stresset over dine sociale medier? Her er løsningen"
Det er jo en okay tekst - Lige til sagen. Men den resonerer måske ikke helt vanvittigt med dine følgere.
For eksempel, kan du være mere beskrivende, og lave teksten om til:
"Bruger du timevis på Instagram, kun for at få 2 likes af din mormor?"
Her er du både relaterbar, og tegner et billede af den frustration, som de oplever lige nu. Alle kan jo være stressede, men hvad betyder det egentlig?
Beskriv årsagen bag tillægsordet.
#2 - Fokuser på transformationen, ikke dine features.
Jeg kender godt følelsen af, at man føler sig kriminel, hvis man ikke nævner hvor mange moduler ens kursus har, når man taler om det. Det er jo totalt logisk at sige?!
Well, vi er død ligeglade. Det er lige meget, hvor mange moduler det har, hvor mange timer det tager, og så videre.. og så videre....
Tænk på det sådan her: Du vil gerne sælge en rejse til Spanien 🌴💃
Så viser du billeder af palmer, strand og sangria, ikke?
Og ikke bruger tid på at forklare om flyveturen, shuttle-bussen eller hvad chipsene i hotellets minibar koster.
Vi vil bare gerne til Spanien. Hvordan vi kommer derhen, er ikke interessant. Og det er samme princip, når du skal sælge dit kursus eller forløb.
Så hvis du er sundhedscoach, så sælger du altså ikke bare madplaner eller træningsøvelser. Du sælger et sundt liv, med mere energi, selvtillid og livsglæde!
3# - Start i midten
Der er ikke noget kedeligere end mails, som starter med .. " Hej Sanne, Jeg håber du har haft en god uge. Jeg vil gerne fortælle dig i denne mail, om dengang jeg...."
Allerede der gaber vi.. 🥱 kedeligt..kedeligt..kedeligt...
KOM TIL SAGEN! Du kan eventuelt starte din mail midt i dramaet - Midt i den juicy del 💪
"Jeg smed 80.000 kroner væk på 3 dage, og havde forberedt mig på konkurs"
Se, dét giver dig lyst til at læse videre, ikke? Vi skal pirre nysgerrigheden!
#4 - Synonymer er din ven.
Ved du hvad, der er bedre end et skidegodt kursus? Et livsændrende. Et banebrydende.
De her ord har noget magi i sig, og er 10x mere kraftfulde. De har det her "umpfh!" som vi leder efter.
Gå efter ord som episk, magisk, formidabelt, skæbnebestemt, overlegne og ekstraordinære.
Det gør også dine tekster langt mere spændende at læse!
Leg med det!
Alles publikum er unikke, og vi skal eksperimentere individuelt, for at finde ud af, hvad der virkelig rammer vores læsere! Bliv ved og ved, og du vil hurtigt tegne et mønster af, hvad der fungerer.
Og én ting er sikker... Hvis jeg skriver tekster, og jeg "dovner den lidt" tekstmæssigt, så går det udover mit salg.
Men bruger jeg lidt flere minutter, og tænker lidt mere i dybden når jeg skriver, så kan jeg hurtigt komme op på 5 salg på blot én Instagram story.
Og, det kan du altså også!